הגדרה – לכל עובדת סוציאלית בתפקיד ניהולי, תקבע רמה ניהולית לפי התפקיד והתקן אותו היא ממלאת.

עובדות סוציאליות ממלאות תפקידים מגוונים במספר רב של שירותים ותחומים. להלן טבלה המפרטת את הרמות הניהוליות בשירותים השונים:

בכל תפקיד ניהולי המצוין בטבלה עם טווח מספרים (לדוג' בשלטון המקומי: "מנהל מחלקה 1-10") - המספרים מציינים מספר כפיפים תחת ניהולה של בעלת התפקיד האמור. אופן ספירת הכפיפים נותר כפי שהיה ערב חתימת ההסכם, ולרוב משמעותו שנספרות מספר המשרות המלאות של עובדות סוציאליות שבניהולה של בעלת התפקיד. לדוגמה, מנהלת מחלקה במערכת הבריאות שתחתיה עובדות 15 עובדות סוציאליות בהיקפי משרות משתנים, ושסך כל משרותיהן מסתכם ב - 9 משרות מלאות, תדורג ברמת ניהול 3.

שימו לב, במעבר בין המודל הישן לחדש, ככלל, רמות הניהול נקבעו בהתאמה למתחי הדרגות בלוח התפקוד הישן. ככלי עזר בלבד, שאינו קובע באופן גורף, להלן טבלת המרה של מתח הדרגות במודל הישן לרמת הניהול במודל החדש:

הליך קביעת הרמה הניהולית – המעסיק ישבץ את העובדת ברמה הניהולית לפי התקן אותו היא ממלאת. קביעת הרמה הניהולית היא באחריות המעסיק ולפי הקריטריונים והתפקידים שהוגדרו בטבלה שלעיל. מכרזי כ"א ממועד הביצוע (1.9.2022) יציינו את הרמה הניהולית של המשרה המפורסמת.

מקור לזכות - הסכם רפורמת הישג. הסכם קיבוצי מיום 12.5.2022