הוכרזה הזוכה בפרס ע"ש אורה גילבר לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך לשנת 2024

 
 

עו"ס אנדי איפרגן היא הזוכה לשנת 2024 בפרס ע"ש אורה גילבר לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך.

אנדי עובדת במערך לבריאות הנפש במרכז הרפואי סורוקה, ואחראית על העובדות והעובדים הסוציאליים המערך. היא עובדת מקצועית, מומחית בתחומה, שיצרה לאורך השנים שותפויות רבות עם בעלי תפקידים שונים בבית החולים ומחוצה לו.

לאורך השנים, אנדי מזהה פערים הן ברמת הפרט והן ברמת המערכת, ופועלת לשינוי במקומות ששינוי שכזה נדרש. כך למשל, עם כניסתה לתפקיד אנדי לקחה על עצמה פרויקט לקיצור תורי ההמתנה לפסיכותרפיה והצליחה בכך באופן משמעותי.

מאז ה-7.10 אנדי מושקעת כל כולה בפצועים המטופלים בבית החולים. כבר באותו יום אנדי זיהתה כי בשל המספר הרב של הפצועים ואופי הפציעות, יש צורך להנגיש את הטיפול הנפשי שניתן באופן מיידי. היא הובילה לכך שצוות המטפלים ממערך בריאות הנפש של בית החולים יבצע התערבות ראשונית בנפגעים בחדר המיון עצמו.

מאז אותה שבת שחורה שהתה אנדי בבית החולים כמעט מסביב לשעון. היא טיפלה במסירות במטופלים וגם בצוות בית החולים, שמטבע הדברים היה צריך תמיכה למן ההתחלה.

אנדי השכילה וכתבה הנחיות להתערבות נפשית בבתי החולים. ההנחיות הותאמו לאירועים החדשים של הטבח והמלחמה, אשר היו שונים מכל מה שהכרנו בעבר. מתוך הבנה שיש חשיבות רבה להפצת מסמכים אלו בהקדם בכדי לענות לצרכי השטח, אנדי דאגה לכתיבה מהירה ושליחה מהירה בתפוצה רחבה של מסמכים אלו. פרסומיה של אנדי זכו ועדיין זוכים להכרה והערכה רבה בקרב קהילת המטפלים השונים ואומצו במסגרות מטפלות רבות ברחבי הארץ.

 

לצידה של אנדי, וועדת השיפוט של הפרס לא יכלה שלא לציין לשבח את פעילותה של עו"ס מירה פרבשטיין. מירה מנהלת את סניף חיפה, העמקים וקרית ביאליק וסניף אוסטרליה בעמותת ער"ן.

מירה היא אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, מחויבת ומסורה, מקצועית ובעלת יחסי אנוש מצוינים. מירה ניחנה במחשבה פורצת דרך וביכולת ליזום פרויקטים חדשים ומקוריים ולהוציאם אל הפועל.

על מסירותה ומקצועיותה של מירה תעיד העובדה כי כבר ב- 7.10 מירה התייצבה בסניף וקיבלה שיחות יחד עם כל המתנדבים. היא ליוותה במשך שעות ארוכות באופן רציף שלושה צעירים ממסיבת הנובה שהתחבאו והיו חרדים לחייהם. היא חיזקה אותם, תמכה בהם והרגיעה אותם. לא זאת בלבד, מירה ידעה לאתר את מיקומם המדויק של הצעירים, ויצרה קשר עם האלוף במיל' יאיר גולן ששהה בשטח, הגיע עם כוחות למקום והציל אותם.

בשל הגידול העצום בפניות לעמותה מאז תחילת המלחמה, מירה עשתה פעולות רבות כדי לסייע בעניין. בין היתר, היא יזמה ומנחה קורס חונכים ארצי שמטרתו לייצר תשתית להכשרה יעילה ומהירה של מתנדבים אשר יתנו מענה ראשוני לשיחות הרבות.

 

אירוע הענקת הפרס יתקיים ב-27.5.24 בבית הנשיא,

למידע נוסף והרשמה להשתתפות: https://form.jotform.com/241270463224044