לטופס ההמלצה ובו הפרטים המלאים לחצו כאן

 

 

 

 

הזוכה בפרס לשנת 2023

 

הוכרזה הזוכה בפרס לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך ע"ש אורה גילבר לשנת 2023

 
 
סמדר רז היא הזוכה בפרס לקידום עבודה סוציאלית פורצת דרך ע"ש אורה גילבר.
סמדר היא עו"ס יצירתית, יוזמת ולוחמת. שילוב ייחודי זה של תכונות הניב פיתוח מענים ייחודיים לאוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים בישראל. היא פיתחה תכניות מיוחדות במועדונית סימני דרך, הקימה דירת אימון לבני נוער וצעירים כבדי שמיעה וחרשים ופיתחה תורה טיפולית ותורת הדרכה לצעירים עם תסמונת "אשר" – תסמונת ייחודית המשלבת לקות שמיעה וראיה גם יחד, ואשר בשל מיעוט משאבים הסובלים ממנה לא טופלו למעשה.
היוזמות האלה ויוזמות נוספות הביאו לשינוי משמעותי באיכות חייהם של צעירים כבדי שמיעה וחרשים בישראל. זאת, בזכות יכולותיה של סמדר כעובדת סוציאלית פורצת שלחמה על כך שרעיונותיה יישומו
לאחר שועדת השיפוט בחרה פה אחד בסמדר לזכות בפרס, נודע לנו כי היא נפטרה באותם ימים בהם הזכייה בפרס נדונה. אישה צעירה, משכמה ומעלה, נפטרה ממחלת הסרטן. הוחלט שהפרס יוענק לסמדר לאחר מותה. הישגיה הפכו למורשת ואנו גאים בהשתייכותה של סמדר לקהילת העבודה הסוציאלית.
 

לצידה של סמדר, לא יכולנו שלא לציין לשבח את פעילותה האדירה של עו"ס נועה פטרושקה אפק. נועה זיהתה בצורך הדחוף לפתח שירות לאוכלוסייה שלא זכתה למענה מקיף והוליסטי מצד המדינה: קבוצת אמהות בודדות בסיכון וילדיהן הרכים, שאין להן עורף משפחתי.
היא יזמה במסגרת עמותת "מקום" את הקמת "קהילת הלביאות" ודאגה שתעמוד לרשותן דירת שותפות, בה הן וילדיהן מתגוררות.
נועה מצויה בכל מרחב הפעילויות הקשורות לפרויקט זה: ליווי פרטני וקבוצתי של האמהות, הקמת קבוצת מתנדבות, קשר עם שירותים שונים, השתתפות בפורומים כדי לקדם פתרונות ארוכי טווח לאמהות ואף גיוס משאבים לפיתוח מערך התמיכה.
ביטוי להצלחה של יוזמה פורצת דרך זו היא, שעם הזמן ועל בסיס מסגרות התמיכה המתמשכות, אימהות חשות שיש להן היכולת לעזוב את הדירה המשותפת ולשכור דירה באופן עצמאי.
נועה, הרשמת אותנו מאד. תודה עליך.

אירוע הענקת הפרס התקיים ב-22.5.23 בבית הנשיא,

בהשתתפות נשיא המדינה ורעייתו, שר הרווחה והביטחון החברתי ומנכ"ל המשרד ועובדות ועובדים סוציאליים

 

קרדיט צילום: קובי גדעון/ לע"מ